2013. június 24., hétfő

epres finomságok

Ha szezon van, akkor az ember nagyon nehezen tud ellenállni. Mindig a bejárathoz teszik a jobb helyeken a friss epret, és az ember nem tud az illattól szabadulni.
Mostanában mi is sok epret eszünk, kell a vitamin és a szezonális gyümölcsök sosem túl drágák. Még májusban, mikor vártuk Apáékat, akkor készítettem egy poharas desszertet, Apa folytonos elmesélése alapján, ami nem lett az igazi, továbbfejlesztésre szorul, de azért megosztom veletek, mert nagy melegben mindig jól jön.
recept: Tehát epret és málnát összevágtam és botmixerrel összeturmixoltam majd egy kis fazékba görög mézzel összefőztem, jó édesre, hogy a joghurtot semlegesítse. Majd miután kicsit kihűlt rétegeztem görög joghurttal (ami krémesebb sokkal mint egy normál joghurt) , görög mézzel és mogyoróval, amit legközelebb már meg is pirítanék és ami dió lett volna, ha találok valahol, tehát tetszés szerint rétegezhető.
Legközelebbi epres próbálkozásom egy francia pite, a galette lett, amivel az utóbbi hetekben rengeteget találkoztam és megtetszett.
recept: egyszerűen összegyúrtam 220 g lisztet, 170g vajat, csipet sót, 4 kanál vizet és 30 g cukrot majd ezt beletettem egy zacskóba és a hűtőbe pihentettem egy sorozat erejéig kb 40 perc. Aztán kis liszttel kinyújtottam 2 cm vastagra kis köröket vágtam belőle majd megkentem egy hasonlóan elkészített eperszósszal (összeturmix és mézzel megfőzve) de lehet lekvár is, rádobtam pár epret és behajtottam az oldalát. 180 fokon sütöttem kb 30 percig.
ennyit mára! Élvezzétek az eper szezont és szeressétek egymást!



1 megjegyzés: