2013. január 21., hétfő

gasztorblogger már megint...

beteg vagyok... ebből kifolyólag minden iskolai szintű kötelezettség alól kihúztam magam :) De sajnos nem sajnos a feleség lét már nem engedi meg az embernek, hogy egész nap az ágyban feküdjön... már nincs itt az anyukám, aki levest főzne nekem, és mérné a lázamat.... hozzá teszem sajnos!
Egész nap esett a hó... az a csendes puha fajta, ami után az egész város csendes lesz mert a kocsik zaját is elnyomja. Gondoltam a legtökéletesebb alkalom hogy kalácsot süssek és kakaót főzzek és így várjam az embert haza. Magam sem tudom hogy, de olyan  szuper keltészták jönnek össze nekem, hogy ez a kalács is háromszor akkorára dagadt :) gyönyörű lett és finom is!! mint ahogyan nagy könyvben meg van írva. Kívül ropogós, belül pedig puha. Nővér tökéletes baracklekvárja igazán passzolt hozzá. El tudjátok képzelni? Még meleg kalács, megolvadt vaj és finom baracklekvár. Na és kakaó.
Közben azért izgultam, mert csak nem ért haza M. A hó egyre nagyobb volt, és riogatnak itt minket, hogy ha hó van egyszerűen leáll minden. Senki sem izgul. Eddig drukkoltam, hogy reggelre legyen csoda hó és ki se kelljen mozdulnunk, de valami stréber mindig azonnal eltakarítja a havat az ajtónk elől... ki érti ezt??

A receptet még esküvőre kaptuk (nagyon hasznos volt kiosztani a receptlapokat), de az egyik feleség barinőm is pont hasonlóan csinálta.

- 3dl tejben felfuttatam 2,5 dkg élesztőt, majd fél kg liszthez plussz 5-6 kanál cukorhoz plussz egy csipet sóhoz hozzá öntöttem és összegyúrtam szép rendesen.
- hagytam pihenni egy grace klinika erejéig kb 40 perc :) addigra szépen feljött, liszttel átgyúrtam kétfelé szedtem és két hengert csináltam. A két hengert összefontam és egy kerek sütőformába helyeztem, amit persze olajjal körbe töröltem.
- mivel addigra minden tejet már elhasználtam kakaónak, ezért kakaóval kentem meg a tetejét mielőtt 170 fokra betettem volna. Szép barna lett kb 30 perc alatt.
- valahol olvastam egy tippet, hogy tegyek be mellé vizet egy kis edénybe mert attól jobb lesz az állaga, nem tudom emiatt-e de tényleg nagyon puha és omlós volt.
- örvendett neki a férj mire végre hazajött :) azt mondta máskor is lehetek beteg!!

csak ez a képem lett, mert elég hamar neki estünk és utána már nem volt vállalható fénykép arca :D
próbáljátok ki vagy gyertek el hozzánk és akkor csinálok!!!


4 megjegyzés:

  1. Megyek, ha már nem diétázom. :D

    VálaszTörlés
  2. Indulnek en, csak szakad a ho es megallt a repteren az elet:) Ugyes vagy nagyon, idaig erzem az illatat es meg is kivantam:)En is lattam a vizes trukkot, de nem probaltam ki, de majd legkozelebb:)

    VálaszTörlés
  3. hűűű nem semmi:) nekem mindig gondjaim vannak a kelt tésztákkal:D
    bár kitudja mit hoz majd ki belőlem is a torokfájás:)

    VálaszTörlés
  4. Azt hallottam,hogy a kelt vagy épp kelőben lévő tészta szereti a meleg és nedves helyet ezért nedves ruhával kell letakarni és így keleszteni.....ezek szerint ez a sütés közben is igaz rá;)
    Legközelebb én is kipróbálom a vizet a sütőbe módszert:D

    VálaszTörlés