2013. március 27., szerda

tavaszi gasztro

Az egy hónapos gyakorlat következtében M közölte, csak egészséges  kajákat főzzek neki, mert a felszökött pocakját le kell dolgozni. ez engem persze nagyon inspirált. A gyakorlat alatt sok új receptet tanultam, amit már alig vártam, hogy kipróbálhassak és megkóstoltassam az emberrel. 
Már a húsvéti menüsort is összeállítottam, kicsit vissza kell fognom magamat, mert csak ketten vagyunk, nem tudunk mindent megenni. NA de erről majd írok a maga idejében. 

Tehát ma a főétel egy kókusztejes pulyka volt. Hozzáteszem, én egyáltalán nem szeretem az egzotikus különleges ízeket, de ez nagyon ízlett és hozzásegített ahhoz, hogy bátrabban használjak ilyen jellegű hozzávalókat is. Semmilyen zavaró egzotikus íze nincsen, úgyhogy bátran ajánlom mindenkinek. A lelkészné akitől tanultam kicsit máshogy csinálta, mert neki nem volt elég nagy serpenyője, de én a nagy wokban nem bonyolítottam túl. 
Hozzávalók:  fél kg Pulyka hús, méz, konzerv ananász, konzerv kókusztej, só, 2 teáskanál mogyoróvaj (földimogyoró), 1 dl főző tejszín
A megsózott pulykát és a lecsöpögtetett ananászt mézzel megpirítjuk. Ha már szép barna a hús, akkor felöntjük a kókusztejjel és a tejszínnel, hozzákeverjük a mogyoróvajat. Addig főzzük, amíg szépen összeforr és besűrűsödik. Rizzsel nagyon finom. Teljesen egyszerű.
Aztán véééégre megcsináltam a Panna cottat is, amit már nagyon régen terveztem. Egyszer vendégségbe ettünk, és végül a feleség meg is adta a receptet az esküvőnkre. Ahh nagyon finom lett, M meg rajong a gyümölcs szószokért, úgyhogy nagyon tetszett neki. Örülök, hogy jól sikerült, teljesen oda vagyok, amikor M dícsér :)))))))) szóóóóval

Hozzávalók: 250 ml tejszín 30 %-os, 250 ml 3,5%-os tej, 30-40 g cukor, 4 zselatin lap, 1 teáskanál vanília aroma.
Nagyon egyszerűen a tejet, a tejszínt, a cukrot és a vanília aromát összefőzzük, mikor felforrt, beletesszük a zselatin lapokat és addig keverjük, amíg szépen fel nem olvadnak.
Hideg tálakba töltjük és lehűtjük egy pár órára.
eperszószhoz a megmosott és megtisztított epreket botmixerrel szép masszává turmixolunk, majd kis lábasban ízlés szerint cukorral vagy mézzel felforraljuk. 5 óra után már szépen kifordul a kis tálból a a panna cotta, körbelocsoljuk eperszósszal és már lehet is fogyasztani.

Na ennyit mára, egyetek és szeressétek egymást!




1 megjegyzés: