2013. február 1., péntek

hamburgeresnap

Ismeritek azokat a napokat, amikor a férjetek felkel, két nyújtózkodás között elejti hogy húúúú de enne pl. házi hamburgert, és akkor nincs menekvés, meg kell csinálni. Erről meséltek a női rokonaim, csak a terheses változatban. Amikor kívánós vagy az nem olyan, hogy jaj de jó lenne enni, hanem az életem árán is megszerzem és eszem, mert az KELL!! 
szóval meg sem kell említenem, hogy nem az én ötletem volt, bár M nak mázlija van, hogy ellenállhatatlan marhadarálthús akcióba ütköztünk. Egyetemi éveink alatt már sokszor készítettem Stahl J receptje alapján hamburgerhúst, dehát a kolis kisrezsó nem annyira inspirálja az embert, a foszladozó hamburger zsömlékről nem is beszélve. De most van jó sütőm és a génjeimben hordozom, hogy keltészta mester vagyok, TEHÁT  itt volt az ideje, hogy a zsömlegyártásba is belefogjak. És azt hiszem nem is fogtam mellé :) 

Lássátok feleim hogy készül, süssetek és egyetek, mert nagyon finom. 

zsömle: 30dkg liszt, 1dl tej, 0.5 dl tejföl vagy joghurt, 1 tojás, 2 evőkanál olaj, 1 evőkanál cukor, 3.5g élesztő. 
húspogácsa: fél kg darált hús (marha a legjobb), 2 gerezd fokhagyma, 1 vöröshagyma, 5-6 dkg füstölt sajt, 4 evőkanál tejszín, 2 evőkanál vaj, 2 evőkanál olaj. 


Az élesztőt felfuttatjuk a langyos tejben majd bedagasztjuk a többi összetevővel. Nekem kézzel elég jól megy, aki lusta az géppel is csinálhatja, de szólok, többet kell mosogatni!!! Kb. 40 percet hagyjuk pihenni. Addig megcsináljuk a húst, aminek a lényege, hogy a fokhagymát, hagymát nagyon jól össze kell botmixerrel turmixolni  persze aki önkínzó az reszelheti is. A sajtot csak kis darabokra vágjuk és az egészet kézzel összegyúrjuk. Ekkor már a serpenyő felforrósodik és kézzel gyártjuk a kis pogácsákat. Az oldalakat 6-6 percig kell sütni. 
A megkelt tésztát átgyúrjuk egy kis liszttel, én 6 részre osztottam, ez normál zsemle méretet eredményezett. Újabb 40 percig hagytam a tepsin pihenni. Eddigre az első adag hús megsült. Utána 190 fokon 15 percig sütöttem. Ekkor az asztal, a zöldségek, az öntet (tejföl +majonéz+bors+só), a hús minden készen állt!
 Egy gyors asztali áldás után már olvadt is a sajt a hús és a forró zsemle között!

Jó étvágyat!! 
tipp: 6 zsemle és 10-12 kisebb húspogácsa jött ki ennyi hozzávalóból.


2 megjegyzés:

  1. hu, megeheztem:) Jol nez ki, ugyes vagy:)

    VálaszTörlés
  2. Hihetetlen, hogy miket tudsz összehozni: zsömle sütés...
    Képtelen lennék rá, nekem az ilyesmik sohasem sikerülnek.
    Ehhez tényleg tökéletes génekre van szükség! :)

    Egészségetekre! ;)

    VálaszTörlés